Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Signaleren, diagnosticeren en behandeling van de onderwijssetting.
NLD. --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- NLD --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- Bewegingsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- NLD Non-verbal Learning Disability --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerstoornissen
Choose an application
dyslexie --- leesstoornissen --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leesstoornissen --- 464 --- leesproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- kinderen met leerproblemen --- Leesproblemen --- Dyslexie --- Lezen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Leesprobleem --- Leerprobleem --- Schrijven --- Spel
Choose an application
In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. In dit boek wordt ingegaan op de visie van de verschillende scholen op de opvang van kinderen met leerproblemen, de klaspraktijk en het pedagogisch-didactisch handelen, het leerlingvolgsysteem, het signaleren en diagnosticeren van de leerproblemen, en het remediëren. Voorts wordt ook stilgestaan bij de vernieuwingsarrangementen binnen elke school, het soort overlegstructuren, de samenwerking met CLB, met externen en met ouders, en, ten slotte, de effecten van al deze initiatieven op het kind en de school. (Bron: covertekst)
Leerstoornissen --- Zorgverbreding --- Basisonderwijs. --- Orthopedagogics --- leerproblemen --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- Academic collection --- #A0406A --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- basisonderwijs --- inclusief onderwijs --- 464 --- België --- Vlaanderen --- 474.23 --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Basisonderwijs --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- Differentiatie --- Integratie buitengewoon - gewoon onderwijs --- Kinderen --- Klasdoorbrekend werken --- Leerlingvolgsystemen --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Ouderparticipatie --- differentiatie --- kinderen met leerproblemen --- leerproblemen (ler) --- leerstoornissen --- zorgverbreding (ler) --- 376.5 --- Zorg --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverbreding; ba.o. --- 032280.jpg --- Didactische principes --- Zorgverbreding; ba.o --- Lager onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Wetenschappelijk onderzoek --- Stichting Leerproblemen Vlaanderen --- Onderwijsbeleid --- Kind --- Netwerk Leerproblemen Vlaanderen --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Natuurwetenschappen --- Nederland --- Kust --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De auteur van dit boek onderzoekt en begeleidt veel leerlingen met dyslexie en geeft ook cursussen over dit onderwerp. Het valt hem op dat het verschijnsel zowel bij ouders als bij leerkrachten veel vragen blijft oproepen. Als de diagnose dyslexie bij een kind is gesteld, willen ze daar meer van weten. Wat is dyslexie eigenlijk, welke invloed heeft het op het leren op school, hoe kun je zo goed mogelijk hulp bieden? Maar ook als er al langer begeleiding plaatsvindt, blijven zich problemen voordoen waar oplossingen voor gezocht moeten worden. Veel kinderen hebben moeite met lezen, spellen en schrijven. Leerkrachten in het basisonderwijs hebben moeite met het begeleiden van deze dyslectische kinderen die met hardnekkige lees- en spellingsproblemen blijven kampen, ondanks de grote inzet van de leerkrachten, ouders en begeleiders. Ze hebben sterke behoefte aan een samenhangende benadering om deze kinderen beter te kunnen begeleiden. De auteur, een onderwijspsycholoog met ruim twintig jaar ervaring op het vlak van dyslexie en gedragsproblemen, heeft speciaal voor leerkrachten, ouders en PABO-studenten deze informatieve handleiding geschreven die aansluit op de Nederlandse onderwijssituatie. Bijzonder praktisch zijn naast de gedegen kennis en informatie over het onderwerp de in de praktijk beproefde aanwijzingen om dyslectische kinderen in aansluiting op het eigen ontwikkelingsniveau (onder-, midden- en bovenbouw) op school en thuis te begeleiden. Een uitstekende handleiding die dyslexie als samenhangend beeld beschrijft met zeer verantwoorde aanwijzingen voor leerkrachten en ouders. Met verklarende woordenlijst, checklist en tal van bijlagen.
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- basisonderwijs --- dyslexie --- leerstoornissen --- Primary education --- Dyslexie --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- 464 --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- dyslexie: lagere school --- kinderen met leerproblemen --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Basisonderwijs
Choose an application
Lager onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Sociale integratie --- Risicokinderen --- Leerproblemen --- Onderwijsonderzoek --- Sociale ongelijkheid --- Risicokind --- Leerprobleem
Choose an application
Veel kinderen en volwassenen hebben het moeilijk om dingen te leren en te begrijpen. Hun basisvoorwaarden voor leren zijn onvoldoende ontwikkeld. Zo ontstaat vaak een vicieuse cirkel: slechte schoolresultaten, negatief zelfbeeld,...Vicieuze cirkels kunnen doorbroken worden. Kinderen kunnen leren de nodige werktuigen te ontwikkelen om vat te krijgen op de wereld. Cognitieve werktuigen zijn basisvoorwaarden om de wereld te begrijpen en zelfstandig te kunnen leren. De benaderingen van Feuerstein, Nyborg en Buckley bieden zowel inspiratie als concrete hulpmiddelen hierbij
464 --- inclusief onderwijs --- leerproblemen --- leren leren --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- Geheugen --- Intelligentie --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Logopedie --- Onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve strategieën --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leerprocessen --- Leerstoornissen --- Leren leren --- Nyborg, Magne --- Ontwikkelingsstoornissen --- Taalontwikkeling --- leerstoornissen --- leren --- 450.8 --- COM --- Cognitie --- Conceptonderwijs --- Groepsspelen --- Inclusie --- Kansarmoede --- Kinderen --- Leerbevordering --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Leren denken --- Leren lezen --- Nyborg --- Ontwikkelingsstoornis --- Portsmouth --- Speciaal onderwijs --- Spraakontwikkeling --- leerstoornissen (ler) --- leren leren (ler) --- ontwikkelingsstoornissen --- 37.02 --- Denken --- Leerattituden --- Leermoeilijkheden --- Leren --- 030725.jpg --- didactiek --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- kinderen met leerproblemen --- Mémoire --- Intelligence --- Pédopsychiatrie --- Orthophonie --- Enseignement --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.3 --- 376 --- 159.95 --- 159.98 --- Leerbevordering. --- Leerstoornissen. --- Onderwijskunde. --- Kinderen. --- orthodidactiek --- Teaching --- Educational psychology --- Personality development --- ergotherapie --- Leerpsychologie --- Feuersteinmethode --- Denktraining --- Opvoeding en onderwijs --- Cognitie vaardigheden --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Toegepaste psychologie --- Onderwijspsychologie --- Klinische psychologie --- Taalverwerving --- Conceptonderwijsmodel van Nyborg --- Portsmouth Taalverwervingssysteem --- INSIDE-project --- Feuerstein methode --- Opvoeding --- Cognitieve vaardigheden --- Leerprobleem
Choose an application
Dyslexie komt voor bij 3 à 5 procent van de studentenpopulatie en is de oorzaak van veel onnodige studievertraging en studie-uitval. Over dit onderwerp is nog weinig bekend.
Study methods --- Orthopedagogics --- dyslexie --- studiebegeleiding --- orthopedagogiek --- 376.3 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Kantoor Sigrid De Bolster --- 464 ) Dyslexie --- hoger onderwijs --- Dyslexie --- Leermoeilijkheden --- 376.3 Lichamelijk gehandicapten: onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten: onderwijs --- 780 Hoger onderwijs --- 464 --- studeren --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Hoger onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 030062.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Studiemethoden --- Kinderen --- Hoger onderwijs buiten de universiteit --- Universitair onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Studieresultaten --- Studiebegeleiding --- Studenten --- Leesproblemen --- Studeren --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Studiemethode --- Kind --- Hogeschool --- Academisch onderwijs --- Studieresultaat --- Student --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Een levendige vertelling wat ADHD is. In het eerste deel van het boek lees je verhalen van tieners die ontdekken dat ze ADHD hebben. Van 'ik heb geen probleem, 't zijn de anderen die problemen met mij hebben' tot... diagnose. In het tweede deel wordt uitgelegd wat ADHD is, welke de biologische oorzaken zijn, de psychologische kerngegevens, de omgevingsfactoren, het gedrag... Met veel informatie en praktische tips om jezelf te leren kennen en je problemen beter onder controle te krijgen. Geen studieboek, maar tekst en strip door mekaar.
Neuropathology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- Personality development --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD ; adolescentie --- 616.89-008 --- 159.922.8 --- #KVHB:ADHD --- 464 --- ADHD --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 469 --- adolescenten --- hulpverlening --- hyperactieve kinderen --- Adolescenten --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- 050041.jpg --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 616.89-008 Mental disorders and their symptoms. Psychiatric symptomatology --- Mental disorders and their symptoms. Psychiatric symptomatology --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- 464.3 --- 376.41 --- Kenmerken --- Adolescent
Choose an application
Gebaseerd op een jarenlange ervaring met dyslectische kinderen, hun ouders en taakleerkrachten, en gesteund door zijn werkzaamheden in het kader van het project Leerhulp van de vrije centra voor leerlingenbegeleiding, heeft de auteur aanpakken voor lezen ontwikkeld waarmee de leesmoeilijkheden van kinderen kunnen worden aangevat. Deze in totaal 25 aanpakken worden in dit boek uitgewerkt. Bij elke aanpak vermeldt de auteur voor welke fase in het leesonderwijs en voor welke leesproblemen hij bedoeld is, en of hij ook bestemd is voor de ouders van het dyslectische kind. Dat laatste is zeer belangrijk: het kind zal hoe dan ook meer tijd aan lezen moeten besteden en dat zal grotendeels thuis moeten gebeuren.
Leesstoornissen. --- leesproblemen --- Orthopedagogics --- Didactics of Dutch --- dyslexie --- Didactics of primary education --- Social policy and particular groups --- Dyslexie --- Leesstoornissen ; kinderen --- #KVHB:Leesstoornissen --- 464 --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 073397.jpg --- Leesstoornissen ; basisonderwijs --- kinderen met leerproblemen --- PXL-Education 2015 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- volwassenenonderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Spraakkunst --- Nederlands --- leerboeken --- taalontwikkeling --- NT2 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Kinderen --- Lezen --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leesproblemen --- Kind --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Schrijven --- Spel --- Contains audio-visual material
Choose an application
Secondary education --- Orthopedagogics --- Bibliotheekbezoek --- Ontwikkelingsprobleem --- ouder --- Bibliotheek --- Handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- 024-052 --- 024-05626 --- 024-05636 --- 464 --- Gehandicapten --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Bibliotheekgebruikers Benutzerforschung User Studies. --- Bibliotheekgebruik--?-05626. --- Bibliotheekgebruik--?-05636. --- Kinderen met leerproblemen. --- Ontwikkelingsstoornis --- Persoon met een handicap --- 024-056.26 --- 024-056.36 --- 024-056.36 Bibliotheekgebruik--?-056.36 --- Bibliotheekgebruik--?-056.36 --- 024-056.26 Bibliotheekgebruik--?-056.26 --- Bibliotheekgebruik--?-056.26 --- 024-052 Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- Bibliotheekgebruikers. Benutzerforschung. User Studies --- Kinderen met leerproblemen
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|